طراحي گيربكس هاي سه سرعته و نوشتن برنامه اي جامع جهت انجام مراحل متنوع طراحي

دسته بندي : مباحث رشته ها » مکانیک
این فایل به بررسی طراحي گيربكس هاي سه سرعته و نوشتن برنامه اي جامع جهت انجام مراحل متنوع طراحي می پردازد در فرمت word قابل ویرایش و در 173 صفحه می باشد.

بخشی از محتوای فایل دانلودی ::
 در این مقاله به طراحی گیربکس های سه سرعته و نوشتن برنامه ای جامع جهت انجام مراحل متنوع طراحی می پردازد.گیربکس در واقع یک واسطه بین منبع توان و مصرف کننده توان می باشد که بین منبع توان و مصرف کننده توان یک انعطاف پذیری بر قرار میکند.
به دلیل عدم هماهنگ بودن گشتاور و سرعت دورانی منبع تولید توان با مصرف کننده نیاز به ماشینی که بتواند این هماهنگی را به صورت یک واسطه برقرار کند امری ضروری به نظر می رسد دستگاهی که این خواسته ها را میتواند تامین کند گیربکس نام دارد.
در بعضی از ماشین آلات و دستگاهها ما در عین حال که نیازبه افزایش یا کاهش سرعت دورانی داریم  نیاز به یک تنوع سرعت نیز داریم مثلا خودروها وقتی از سر بالایی میخواهند بالا روند بیشتربه گشتاور بالاتر نیاز دارند تا سرعت بیشتر تا بتوانند از سر بالایی ، بالا روند و وقتی که در اتوبان ها حرکت میکنند بیشتر نیاز به سرعت بیشتر دارند تا گشتاور بالا،لذا برای تامین این تنوع سرعت ها و گشتاورها از گیربکسی که بتواند این تنوع سرعت ها را برآورده سازد استفاده می شود به این نوع از گیربکس ها که می تواند این تنوع سرعتها وگشتاورهای مورد نیاز را برآورده سازد گیربکس چند سرعته گفته میشود پس حالا ما متوجه شدیم که چرا به گیربکس چند سرعته نیاز داریم با توجه به کاربردهای فراوانی که گیربکس دارد نیاز به برنامه ای کامپیوتری که بتواند محاسبات پیچیده مربوط به ساخت یک گیربکس را انجام بدهد و بتواند بهینه ترین گیربکس را طراحی کند.
نرم افزار matlab است که یک نرم افزار کاملا توسعه یافته و قدرتمند وسطح بالا از تمام لحاظ مثل گرافیکی و برنامه نویسی است و از آنجا که زبان مطلب همان زبان ماتریس هاست و در نوشتن برنامه های طراحی گیربکس به شدت نیاز به ماتریسها و توابعی که بتوانند عملیات های متنوعی را بر روی ماتریسها انجام احساس می شود پیشنهاد می شود در نوشتن این نوع از برنامه ها از این نرم افزاراستفاده شود.
فهرست
فصل ۱    ۳
مقدمه
فصل ۲      ۱۰
مراحل طراحی گیربکس
فصل ۳    ۳۱
شمای گیربکس های در نظر گرفته شده
فصل ۴     ۴۶
طراحی سینماتیکی و تحلیل نیروها و گشتاورها
فصل ۵    ۷۲
طراحی اجزای گیربکس
فصل ۶     ۸۸
نحوۀ اجرای برنامه و فایلهای جانبی
فصل ۷     ۹۶
ذکر چند مثال
فصل ۸      ۱۱۴
نقشه های کلی از گیربکس های طراحی شده
فصل۹   ۵۱۳
متن برنامه
فصل ۱۰     ۱۶۹
مراجع
دسته بندی: مباحث رشته ها » مکانیک

تعداد مشاهده: 7188 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 173

حجم فایل:12,691 کیلوبایت

 قیمت: 36,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    این فایل به بررسی طراحي گيربكس هاي سه سرعته و نوشتن برنامه اي جامع جهت انجام مراحل متنوع طراحي می پردازد در فرمت word قابل ویرایش و در 173 صفحه می باشد.