پاورپوینت جستجوی ممنوع

دسته بندي : وب و برنامه نویسی » آموزش تجارت الکترونیک
مشخصات فایل:
پاورپوینت جستجوی ممنوع
قالب بندی: پاورپوینت
تعداد اسلاید: 34


فهرست مطالب:
مقدمه و تاریخچه
جستجوی موضعی (Local Search)
ترفند TS : لیست ممنوع
 معیارهای آزادسازی از   Tabu List
معیارهای توقف
الگوریتم اولیه
Intensification و Diversification در TS
مقایسه SA و TS
مساله k-Tree
نرم افزار طراحی شده
نتایج حاصل از حل


بخشی از پاورپوینت:
مقدمه و تاریخچه :
 عبارت Tabu(Taboo) از یک زبان پولنیزیایی ریشه می گیرد که توسط مردم بومی  جزیره  tonga برای مشخص کردن چیزهایی بکار می رود که مقدس و غیرقابل لمس و یا (بخاطر خطر داشتن ) ممنوع شده هستند. ارتباط این کلمه با حافظه ی مردم آن منطقه از این جهت که تجربیات گذشته باعث شده است تا چنین تلقی امروزی در مورد یک مفهوم خاص بوجود آید، کلید اصلی ارتباط این کلمه با مفهوم ممنوعیت در Tabu Search است.
عناصر ممنوع در Tabu Search با ارجاع به حافظه مشخص می شوند.
چنانکه می دانید، الگوریتم های فرا ابتکاری بسیاری برای دستیابی به حـداقل یک جـواب خـوب ( نه لــزوما بهترین ) برای یک مسـالـه       NP-Hard بوجود آمده است.
بسیاری از این روشها از یک مکانیزم Local Search بهره می گیرند.
LS را می توان یک روال جستجوی تکرارشونده دانست که از یک جواب شدنی شروع می کند و با انجام اصلاحات جزیی (همان Move)، آنرا تا رسیدن به یک بهینه ی موضعی ادامه می دهد. با در نظر داشتن این نکته که در حالت معمول این بهینه ی موضعی، چیزی بیش از یک جواب متوسط نیست.
در LS معمولا کیفیت جواب بدست آمده به حد زیادی بستگی به غنای  move های تعریف شده مان دارد. و این مساله  اساسی در رویکرد های مبتنی بر LS است.
Tabu Search در سال 1986توسط  Fred Glover  برای غلبه بر این مشکل ارایه شد. اصل اولیه در TS ، مجاز دانستن move هایی که بهبودی به همراه ندارند، برای ادامه دادن جستجو در LS است، وقتی که به یک بهینه  موضعی برمی خوریم.
البته در این روش برای اجتناب از دور زدن و رسیدن به جوابهایی که پیش از این بدست آمده، از حافظه ای بنام Tabu List استفاده می کنیم.
این حافظه جوابهای اخیر و یا move های اخیر را در خود ضبط می کند.  در واقع یک TS ساده را می توان                                            ترکیبی از یک حافظه  کوتاه مدت با    LS  دانست.
و . . . .
دسته بندی: وب و برنامه نویسی » آموزش تجارت الکترونیک

تعداد مشاهده: 7178 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 34

حجم فایل:939 کیلوبایت

 قیمت: 15,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب ppt و در 34 اسلاید و قابل ویرایش.