موزه ومحیط زیست

دسته بندي : وب و برنامه نویسی » آموزش تجارت الکترونیک
دانلود فایل کامل موزه ومحیط زیست
در قالب فایل pptx ، آماده ی ارائه و  قابل ویرایش

بخشی از محتوا ::

به نام تنها معمار هستی درس: طراحی معماری 1 عنوان: تحقیق در مورد استانداردها وظوابط موزه ها استاد راهنما: جناب آقای مهندس مظهری دانشجویان: کمال سعیدنژاد- http://www.masoudheidary.blogfa.com/ منبع: نگاهی به ساختمان موزه حیات و محیط زیست York County، کارولینای جنوبی سیستم­های مختلف ساختمانی موزه همگی نمودی از موضوعات و زمینه­های نظری و عملی پروژه هستند. سیستم گرمایش و سرمایش، سیستم کف تابشی خواهد بود که در آن از فشردگی خاک و خنکی آب برای تنظیم درجه حرارت ساختمان استفاده می­شود. بدین­ترتیب سیستم مکانیکی عملاً نشان خواهد داد که ساختمان چگونه با محیط اطراف ترکیب شده است. فتوولتاییک­ها نیز نمایان­گر استفاده از انرژی خورشیدی برای تأمین برق ساختمان هستند. آفتاب­گیرهای بیرونی از موادی ساخته خواهند شد که در برابر تغییر درجه حرارت و زاویه­ تابش خورشید واکنش نشان می­دهند. بنابراین در طراحی سیستم بازشوها، تمایل طبیعی مواد به انبساط و انقباض مورد توجه و استفاده قرار خواهد گرفت. دیوارهای سازه­ای اصلی که بصورت شعاعی از قوس موجود در پلان ساختمان منشعب می­شوند، از بلوک­های بتنی متداول، به ابعاد تقریبی 3 در 5 فوت، ساخته شده­اند. دیوارهای ساخته­شده از بلوک­های توخالی اکسپوز که در تمام قسمت­های ساختمان به چشم می­خورند، با انتقال جریان هوا و ایفای نقش در فرایند تهویه، عملکرد کف­های تابشی را بهبود خواهند بخشید. این دیوارها از داخل ساختمان به سمت شمال و درون محوطه امتداد می­یابند و ضمن اینکه دیواره­های باغچه را که ارتفاعشان در حد ارتفاع یک نیمکت است، تشکیل می­دهند، این حس را نیز که موزه از دل تپه بیرون آمده است، تقویت می­کنند دیوارهای ساخته­شده از بلوک­های توخالی که ظاهرشان شبیه دیوارهای سنگی است و انتهایشان، به تبعیت از پروفیل تپه، اندکی انحناء یافته ­است، از بین رفتن تدریجی بندهای ماهیگیری موجود در رودخانه پایین را که اکنون ویرانه­هایی از آنها بر جای مانده است، به مردم یادآوری می­کنند. قدمت بندهای ماهیگیری برجای مانده از مردمان ناشناخته عهد باستان، حدود 5000 سال تخمین زده می­شود. از این­رو میزان عمق و تأثیر حسی که به لحاظ زمانی و تاریخی از این ویرانه­­ها به بیننده منتقل می­شود، غیر قابل سنجش است. Lance Hosey، یکی از معماران پروژه، در این­باره می­گوید: «این ویرانه­ها به یک دوره مهم تاریخی اشاره می­کنند. به اعتقاد ما، بندهای ماهیگیری یکی­ از برترین نمود­های تعامل میان انسان و طبیعت هستند و نمونه مشابه بسیار کاملی برای این پروژه محسوب می­شوند. بر این اساس، فرم، مصالح و رابطه ساختمان با لندسکیپ، از این سازه­های ساده الهام گرفته شده است.» McDonough ساختمان جدید را به عنوان یک «موزه زنده» و «میراثی برای نسل­های آینده» توصیف می­کند. او بر این اعتقاد است که مزایا و جنبه­های مثبت این ساختمان بیش از معایب و جنبه­های منفی آن خواهد بود بر اساس گزارش منتشرشده در The Herald (روزنامه محلی York County)، William McDonough، معمار ارشد WM+P، در جلسه معارفه این شرکت با نمایندگان، مهندسان و معماران موزه، گفته است: «در این پروژه، شما در حالی­که تصور می­کنید بر روی یک چمنزار قدم می­زنید، ناگهان متوجه می­شوید که این چمنزار یک ساختمان است. ساختمان موزه در نزدیکی درختان اصلی سایت که قرار است از آنها محافظت شود، به موازات قوس تپه گسترش ­یافته است.

جهت قرارگیری ساختمان این امکان را فراهم می­آورد که نور طبیعی فراوانی از سمت جنوب (رو به رودخانه) وارد موزه ­شود و بام نیز بصورت پله­پله و در چندین سطح طراحی شده است تا قسمت مرکزی ساختمان با نورگیری از میان سقف­ها، از نور ملایم بهره­مند شود. داخل موزه بر اساس سلسله مراتبی از درجات مختلف نور و فضا، به لایه­­ها و بخش­های مختلف تقسیم شده است. گالری­های شمالی که اشیاء حساس به نور در آنها نگهداری خواهند شد، تماماً در دل تپه فرو رفته­اند و کاملاً محصور و فاقد نور هستند. گالری میانی که نور از میان سقف­ها وارد آن می­شود، فضایی شبیه راهروی میانی کلیساست و دارای دو تراز ارتفاعی مختلف می­باشد. دسترسی به تأسیسات نمایشگاهی این گالری از طریق راهروهای باریک و نیز مسیرهای پیرامون گالری خواهد بود. گالری­های جنوبی سرشار از نور و جریان هوا هستند و مانعی در برابر چشم­انداز و دسترسی آنها به باغ­های بیرون موزه وجود ندارد. در این گالری­ها، نمایشگاه­های مفهومی وجود خواهد داشت که در آنها موضوعات انتزاعی به تصویر کشیده خواهند شد، برای مثال «اتاق خاک» ممکن است از چیز بخصوصی تشکیل نیافته باشد و فقط شامل یک کف خاکی و یا یک تک­درخت باشد و یا «غرفه آب» ممکن است یک استخر در داخل ساختمان باشد. این گالری­های موضوعی داخلی به باغ­های بیرونی متصل خواهند شد و در نتیجه نمایشگاه به درون محوطه اطراف ساختمان امتداد خواهد یافت. در محوطه اطراف ساختمان موزه باغ­های حیات وحش، استخر­های درمان بیولوژیکی و محل­هایی برای نمایش ماهی پیش­بینی شده است که به عنوان ابزارهای آموزشی مورد استفاده قرار خواهند گرفت. در روی جزیره، یک «غرفه باد» وجود دارد که از لوله­های چوبی ساخته شده است. بادهای ملایمی که بر روی رودخانه می­وزند، در این غرفه جذب و به صداهای موزون تبدیل خواهند شد. این غرفه برج­مانند، به لحاظ بصری و شنوایی، نقطه اوج تجربه بازدید از موزه خواهد بود. سایت این موزه (یک قطعه زمین بکر 400 جریبی) که در فاصله 30 دقیقه­ای از جنوب Charlotte، کارولینای شمالی قرار دارد، فرصت بی­نظیری را برای ایجاد ارتباط مجدد میان جامعه محلی و رودخانه که عامل اصلی سکونت در این ناحیه محسوب می­شود، فراهم می­کند. چشم­انداز موجود سایت، فضاها و دیدهای جالب ­توجهی بویژه در ناحیه اطراف جویبار میان جزیره و ساحل شمالی، یعنی جایی که موزه واقع است، ارائه می­دهد.

جویبار و جزیره دارای پوشش گیاهی متراکم، واحه­ای خنک، آرام و حفاظت ­شده ایجاد می­کنند و توسعه و تکمیل معماری و منظر در آینده، گیرایی این فضا را از طریق مجموعه­ای متوالی از فضاهای داخلی و خارجی که گذرگاهی به شکل گردنبند درست کرده­اند، افزایش خواهد داد توالی فضاهای موجود در سراسر سایت ـ از جاده ورودی، سطوح تخت اختصاص­یافته به پارکینگ، حیاط ورودی، خود ساختمان، نمایشگاه­های داخلی و باغ­های واقع در پایین سایت، تا آن­سوی جزیره ـ نوعی حس اکتشاف تدریجی فضا، در بازدیدکننده ایجاد خواهد کرد. تخته­های بالاآمده از سطح آب نیز، به پل­هایی تبدیل می­شوند که امکان عبور بازدیدکنندگان از جزیره را فراهم می­کنند. ساختمان موزه و باغ­های اصلی آن درست در بالای جلگه­ای که حاصل سیلاب­های 100 ساله است، واقع هستند. ساحل فرسایش یافته، یعنی محل وقوع سیلاب­ها، ممکن است در عمل بخشی از نمایشگاه­های بیرونی واقع در هوای آزاد باشد. عموماً در طول یک روز مشخص، ارتفاع سطح آب، بسته به میزان آزادسازی آب از سد Lake Wylie به شمال، حول­وحوش 3- 5 فوت تغییر می­کند. ورودی موزه که در نقطه اوج شیب تپه­مانند ساحل رودخانه در نظر گرفته شده است، چشم­اندازی تماشایی از جویبار، جزیره و رودخانه به بازدیدکننده ارائه می­دهد.
دسته بندی: وب و برنامه نویسی » آموزش تجارت الکترونیک

تعداد مشاهده: 8137 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pptx

فرمت فایل اصلی: .pptx

حجم فایل:598 کیلوبایت

 قیمت: 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    دانلود فایل کامل موزه ومحیط زیست
    در قالب فایل pptx ، آماده ی ارائه و قابل ویرایش