موزه ملی هنر قرن بیست و یکم ماکسی

دسته بندي : وب و برنامه نویسی » آموزش تجارت الکترونیک
دانلود فایل کامل موزه ملی هنر قرن بیست و یکم ماکسی
در قالب فایل pptx و آماده ی پرینت و قابل ویرایش

بخشی از محتوا ::

به نام تنها معمار هستی درس: طراحی معماری 1 عنوان: تحقیق در مورد استانداردها وظوابط موزه ها استاد راهنما: جناب آقای مهندس مظهری دانشجویان: کمال سعیدنژاد- http://www.masoudheidary.blogfa.com/ منبع: موزه ملی هنر قرن بیست و یکم – ماکسی این موزه در منطقه فلامینی در حومه شهر رم، پایتخت ایتالیا واقع شده است. برنامه ریزی و تامین هزینه های این مجموعه توسط وزارت میراث فرهنگی ایتالیا انجام شده است.و بصورت یک مجموعه چند منظوره توسط زاها حدید طراحی شده است. کار ساخت این موزه از سال ۱۹۹۸ شروع شد و بیش از ۱۰ سال تا اتمامش زمان برد. ۱۰ سالی که ۶ بار کابینه ایتالیا عوض شد. برای طراحی این مجموعه یک مسابقه بین المللی برگزار شده بود که طرح زاها حدید در این مسابقه برنده شد.این طرح جوایزی همچون : ریبا، WAF، و جایزه بهترین ساختمان طراحی شده در بریتانیا شده است. پیو بالدی (مدیر مجموعه)در مورد این موزه می گوید:

 موزه ماکسی فقط یک موزه مانند سایر موزه ها نخواهد بود بلکه به عنوان طراحی، مد، سینما و تبلیغات خواهد بود. این موزه در واقع یک کارخانه تولید کارهای یک مجموعه و کارگاه بزرگ برای کارهایی همچون فرهنگی خواهد بود طرح زاها حدید با یک معماری سازمان یافته بر پایه ایده‌ای از فضای باز شهری به بافت شهری دوخته شده است در ماکسی ایده بسته بودن فضا، راه حلی برای ایجاد حصارها به دست داده است و ایجاد هر دو فضای داخلی و خارجی در ترکیب با هم بصورت یک محوطه شهری درآمده اند.

دو موزه هنر ماکسی و معماری ماکسی که در دو قسمت اصلی و عمده فضای مجموعه گنجانده شدهاند، هر کدام دارای فضاهایی همچون گالری ها، نمایشگاه ها، تالارکنفرانس، قسمت پذیرائی،کافه تریا و کتابفروشی هستند. در خارج پیاده رو هایی طعبیه شده اند که در ترکیب با فضای شهری رم، مراجعان را به بیرون هدایت میکنند. مصالحی همچون شیشه (بام)، و بتن (دیواره ها)، فضای موزه را طبیعی جلوه می دهند، در حالی که صفحات متحرک به کار رفته نوعی انعطافپذیری و تنوع را القا می کند. اشکال سیال و سینوسی شکل تنوع و در هم پیچیدگی فضا نحوه استفاده از نور طبیعی و هدایت آن به درون حجم ویوهای غیر منتظره از درون و بیرون از ویژگی های بارز این مجموعه به شمار می روند. در کل دو قانون معماری عناصر پروژه را توصیف دیوارهای سقف، فضاهای نمایشگاهی و گالری ها و در هم پیچیدگی حجم را تعیین می کنند و سقف شفاف مجموعه نور طبیعی را به داخل هدایت می کند. سیستم سقفی، نور لازم و متناسب با استانداردهای موزه را تامین می کند. که ترکیبی از مجموع فریم ها و لوورهاست که نور خورشید را فیلتر میکنند و از تابش مستقیم آن به داخل مجموعه جلوگیری میکنند استیل (پله ها) کل مساحت مجموعه : ۲۹۰۰۰ متر مربع فضای بیرونی: m2 19000 فضای داخلی: m2 21.200 مساحت سطوح به کار رفته : ۱۰٫۰۰۰متر مربع سرویس ها (تالار کنفرانس، کتابفروشی، کافه تریا، رستوران و غیره): m2 1.935 کل حجم بنا: m3 113.000 حداکثر ارتفاع : m 29 کل استیل به کار رفته در بنا: ۶٫۰۰۰٫۰۰۰ کیلو گرم استیل به کار رفته در سیستم سقفی: ۷۰۰٫۰۰۰ کیلو گرم مساحت شیشه های به کار رفته در سیستم سقفی: ۲٫۶۰۰ مترمربع ساعات کار شده روی این بنا: ۱٫۵۰۰٫۰۰۰ ساعت کل هزینه: ۱۵۰ میلیون یورو پیش بینی می شود سالانه بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر از این موزه باز دید کنند.
دسته بندی: وب و برنامه نویسی » آموزش تجارت الکترونیک

تعداد مشاهده: 8046 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pptx

فرمت فایل اصلی: .pptx

حجم فایل:384 کیلوبایت

 قیمت: 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    دانلود فایل کامل موزه ملی هنر قرن بیست و یکم ماکسی
    در قالب فایل pptx و آماده ی پرینت و قابل ویرایش