بررسی و تحقیق درباره دستگاه پوز (pos)

دسته بندي : مباحث رشته ها » IT
دانلود بررسی و تحقیق درباره دستگاه پوز (pos)
دارای 19 صفحه وبا فرمت word و قابل ویرایش


فهرست مطالب

مقدمه
پوز چیست؟
معنی  و مفهوم کلی از pos
تاریخچه سیستمهای POS
انواع کارتخوان
مزایای استفاده از پایانه‌ فروش الکترونیکی
دلایل عدم گسترش دستگاه‌های کارتخوان
استفاده از کارت خوان
با خیال آسوده خرید کنید
مردم درباره پایانه‌های فروش چه می‌گویند
نکات مهم هنگام استفاده از دستگاه کارتخوان
موارد امنیتی در استفاده از کارت‌های بانکی
استفاده از کارت خوان و کارت‌های بانکی برای پرداخت بهای اجناس خریداری شده در فروشگاه ها اگرچه این روزها جایگاه خاصی میان شهروندان دارد، اما کارشناسان معتقدند هنوز هم میزان استفاده ایرانی ها از این وسیله با استانداردهای بین المللی فاصله دارد.

بسیاری از شهروندان فروشگاه‌های بزرگ و کوچک به حضور مهمانی کوچک عادت کرده‌اند؛ مهمانی که ابتدا با استقبال گرمی از سوی میزبانان خود مواجه نشد ولی رفته رفته جای خود را پیدا کرده و در حال حاضر حتی در سوپرمارکت‌های کوچک محلی هم شاهد حضور این میهمان کوچک هستیم؛ میهمانی که به واسطه آن شهروندان می‌توانند فارغ از دغدغه‌های حمل پول و اسکناس خرید کرده و وجه آن را با کارت بانکی خود به صورت الکترونیک پرداخت کنند. این میهمانان کوچک اما توانمند همان دستگاه‌های پرداخت الکترونیک یا POS هستند.
در مجموعه سخت افزارهاي بانكي و سيستمهاي پرداخت، پايانه‌هاي فروش (point of sale) دستگاه‌هايي هستند كه به وفور قابل استفاده‌اند. برخلاف بعضي سخت افزارهاي بانكي ديگر كه هزينه اوليه نصب و راه‌اندازي و پس از آن هزينه تعمير و نگهداري نسبتا بالايي را شامل مي‌شود، پايانه‌هاي فروش با هزينه بسيار كم و با سهولت بيشتر در مكانهاي زيادي قابل استفاده‌اند. استفاده از اين دستگاه‌ها علاوه بر حذف گردش فيزيكي پول، سرعت و امنيت نقل و انتقال پول را در تراكنشهاي مالي افزايش ميدهد.

پوز چیست؟
دستگاه‌ پایانه فروش یا کارتخوان (POS) دستگاهی است که از طریق ارتباط تلفنی یا شبکه‌ای به سیستم بانکی امکان انتقال خودکار مبلغ خرید از حساب فروشنده را فراهم می‌سازد. دستگاه‌های پایانه فروش علاوه بر امکان پرداخت دارای عملکردهای مختلفی از جمله پرداخت قبوض، شارژ سیم‌کارت، اعلام موجودی، دریافت صورتحساب، امکان انصراف از خرید و گزارش روزانه است که صاحبان آن را از مزایای شعبه کوچک بانکی برخوردار می‌کند.

پوز برای اقتصاد دنیا دستگاهی شناخته شده است و به نوعی یک کاتالیزور در نظام اقتصادی جهان محسوب می شود. این دستگاه مزایای فراوانی دارد که متاسفانه در کشور ما بدلیل عدم فرهنگ سازی و ناهماهنگی های دستگاه های متعدد اقتصادی کمتر مورد توجه قرار گرفته است
دسته بندی: مباحث رشته ها » IT

تعداد مشاهده: 16180 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 19

حجم فایل:815 کیلوبایت

 قیمت: 27,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    دارای 19 صفحه با فرمت ورد
    قابل ویرایش جهت ارائه