راهنمای استفاده از شاخص کرنل(فرم N2)

دسته بندي : مباحث رشته ها » پرسشنامه
دانلود فایل کامل راهنمای استفاده از شاخص کرنل(فرم N2)
در15 صفحه وبا فرمت word وقابل ویرایش می باشد.


توضیحاتی از راهنما:
—هدف  و ماهیت شاخص کُنرل
جای خالی ابزاری برای سنجش سریع روان پزشکی [1] و روان تنی[2] افراد مختلف در شرایط متفاوت از مدت ها پیش احساس می شد . شاخص کُنرل به صورت مجموعه ای از سؤال های مربوط به علایم بیماری روان تنی و روان پزشکی اعصاب وروان[3] تدوین شد .که به عنوان تاریخچۀ استاندارد شدۀ روان پزشکی و راهنمای مصاحبه مورد استفاده قرار می گیرد و علاوه بر آن می تواند از نظر آماری افراد مبتلا به اختلالات شدید شخصیتی و روان تنی را از بقیه افراد جامعه متمایز سازد. این شاخص به عنوان مکمل مصاحبه طراحی گردید و نمی تواند جایگزین آن تلقی گردد مگر آنکه امکان مصاحبه وجودنداشته باشد.

—مراحل تکوین فرمN2
فرم N2، نسخه جدید فرم N است که در گزینش روان پزشکی ارتش به صورت گسترده ای مورداستفاده قرار گرفت. از فرم N در مطالعات تجربی استفاده شد و نتایج حاصل از آن با قضاوت روان پزشکان مراکز استنتاج مطابقت می کرد. فرم N2 از فرم N بلندتر است به نظر می رسد که از نظر آماری پایاتر است واطلاعات بیشتری را به منظور بررسی و تفسیر بالینی برای روان پزشکان و روان شناسان فراهم می آورد.

پرسش های آزمون فرم N شاخص کُرنل بر اساس تحلیل پرسش ها و تعیین بهر شاخص یا نسبت بحرانی[4] و اندازه های روایی[5] انتخاب شدند. پرسش ها در دو گروه  تقسیم می شوند : نخست پرسش هایی که وجه تمایز افراددارای اختلالات شدید شخصیتی را با افراد فاقد این اختلالات به دقت مشخص می سازند ( برای مثال ،" آیا نگرانی به طور مداوم موجب ناراحتی شما می شود؟"). ودر گروه دیگر ، پرسش ها به طور عمده به نشانه های بیماری جسمانی مربوط می شوند ( برای مثال ،" آیا معده و رودۀ شما بد کار می کنند؟").

در زمان جنگ شاخص کُرنل برای استفادۀ نیروهای مسلح اصلاح گردید .حدود سی پرسش دیگر به مجموعۀ پرسش ها افزوده شد که به طور مستقیم به رفتار افراد در سرویس های ارتشی مربوط می شد. پرسش های جدید نیز مانند پرسش های فرم اولیهN  با استفاده ازاندازه های روایی و بهر شاخص اعتباریابی شدند. بهر شاخص پرسش هایی که در نسخۀ ارتشی شاخص کُرنل گنجانیده شدند با پرسش های فرمN قابل قیاس بودند (بهر شاخص=5/2 و بالاتر).
پس از جنگ پرسش های مربوط به نیروهای مسلح برای کاربرد افراد عادی جامعه اصلاح شدند. این پرسش ها بر روی  افراد غیر نظامی اعتباریابی شدند و آن دسته از پرسش هایی که بهر شاخص بالایی داشتند و از نظر بالینی  معنادار بودند در پرسش های فرم N ترکیب شدند تا فرم مؤثرتری از شاخص کُرنل فراهم آید که فرم N2 نام گرفت. فرم N2 شامل شصت و چهار پرسش فرم اولیه N، بعلاوه سی و شش پرسش اضافه و یک پرسش مقدماتی است که در مجموع یکصد و یک پرسش را در بر می گیرد.

Psychiatric-[1]
Psychosomatic[2]
Neuropsychiatric-[3]
Critical ratio-[4]
Validity value-[5]

دسته بندی: مباحث رشته ها » پرسشنامه

تعداد مشاهده: 9568 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 15

حجم فایل:26 کیلوبایت

 قیمت: 36,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    راهنمای استفاده از شاخص کرنل(فرم N2) دارای 11 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد