طرح توجیهی کارآفرینی تولید سیم و کابل برق

دسته بندي : کارآفرینی » برق، الکترونیک و مخابرات
دانلود طرح توجیهی کارآفرینی تولید سیم و کابل برق
در قالب فایل pdf و متشکل از 58 صفحه قابل استفاده و پرینت ؛


توضیحات فایل ::

مصارف  سیم  وکابل  در انتقال  انرژي  الکتریکی


انرژي  الکتریکی  از نیروگاهها  با  فشار قوي معمولاً بیش از 63 کیلوولت  به فواصـل  طـولانی  منتقـل شده  و در مبادي ورودي مراکز و شهرها  به  فشار متوسط  معممولاً 1 تـا 63 کیلوولـت  تبـدیل  و در ضعیف  کمتر از یک کیلوولت  جهت مصارف  صـنعتی،کـشاورزي، و خـانگی  توزیـع  نهایت  با فشار می شود . اگر انرژي  الکتریکی خون  جوامع در نظر گرفته  شود سیستمهاي  انتقـال  و توزیـع  و یا بـه عبارت  دیگر سیم  و کابل  رگهاي  جامعه  و جهان  صنعتی  محسوب  می  شوند.

عامل  موثر و عمده  بر مصرف  مس  بعنوان  هادي سیم و کابل  بـرق  رقابـت  موجـود  بـین  مـس  و آلومینوم در می باشد. ضریب  هدایت  الکتریکی  وزن مخصوص، نوع  محصول و قیمت عوامل عمده در انتخاب  جنس هادي سیم و کابل مـی باشـند  . هـدایت  الکتریکـی  آلومینیـوم  63 درصـد مـس، وزن مخصوص  آلومینیوم  در حدود 30 درصد  مس  و قیمت   آن  60 درصد  قیمت  مس می باشـد . اسـتفاده از آلومینیوم  به  جاي مس  براي عبور جریان مشخصی  سبب  افزایش  سطح  مقطع  هادي  و در نتیجـه افزایش  مقدار مواد عایق می شود  اما  هزینه هاي  تمام  شده  کمتر سیم  و کابل آلومینیـوم اسـتفاده از هادیهاي  آلومینیومی  را به  جاي هادیهاي  مسی  در سـیم  و کابـل  فـشار ضـعیف  توجیـه مـی نمایـد.

 همچنین  در خطوط  انتقال  هوایی  اعم  از فشار متوسط  و قوي  در صورتی  کـه  حجـم  اهمیـت  نداشـته  باشد  وزن  مخصوص  کمتر آلومینیوم  هزینه  هادي  و استقرار خطـوط  را  کـاهش داده  و در مقایـسه با  کابلهاي استاندارد  و گران  قیمت  مسی امکان استفاده  گسترده  آن  را فـراهم مـی  سـازد . در خطـوط  کابلها ي  فشار قو ي ز یر زمینی  مسی  مرجح  هستند . از طرف  دیگر سطح  آلومینیوم  به  شـدت  اکـسید می  شود  و مقاومت  مخصوص  آن  افزایش  می  یابد  با  توجـه   بـه  محـدودیت سـطح  مقطـع  هادیهـاي سـیم  وکابلهـا ي آلومینومی  و عدم  امکان  تولید  مقرون  بصرفه  رشته هاي  آلومینیـومی  بـراي  تولیـد انعطاف  پذ یر(افشان ) و تقاضا ي  فزاینده  مـصارف  الکتریکـی  تمایـل  بـه  اسـتفاده  از هادیهـا ي مـسی  روندي  صعودي  دارد.

 عناوین مهم این مقاله بررسی و ارائه استانداردهای ملی و بین المللی, توضیح موارد مصرف و کاربرد, بررسی اطلاعات لازم در زمینه قیمت تولید داخلی و خارجی, بررسی روند صادرات, بررسی اجمالی تکنولوژی و سرمایه ی مورد نیاز , پیشنهاد منطقه ی مناسب برای اجرای این طرح, بررسی حمایت های اقتصادی و بازرگانی و وضعیت عرضه و تقاضای آن می باشد.
دسته بندی: کارآفرینی » برق، الکترونیک و مخابرات

تعداد مشاهده: 19845 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pdf

فرمت فایل اصلی: pdf

تعداد صفحات: 58

حجم فایل:919 کیلوبایت

 قیمت: 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    طرح کارآفرینی صنعتی از معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر

    دانلود طرح توجیهی کارآفرینی تولید سیم و کابل برق
    در قالب فایل pdf و متشکل از 58 صفحه قابل استفاده و پرینت ؛